מוקד שירות לקוחות זה לא רק מדור תלונות הציבור. כיום כל ארגון שמכבד את עצמו חייב להחזיק מערך שלם של שירות שיכלול ויקיף קשת רחבה ככל האפשר של תחומים. השירות היעיל ביותר, תודות למהפכת האינטרנט והרשתות החברתיות זה מוקד שיחות במיקור חוץ. בכל מוקד יש מי שהוכשרו לתת מענה שלם ומקצועי ללקוח ששכר את השירות. העלות הנה פחות מהעסקת עובד במשרה מלאה והיעילות על פי רוב גדולה יותר. המענה הוא גם ל-24 שעות בעלות של משמרת אחת של עובד מן המניין.
הפאזה הכי מתקדמת של שירות הלקוחות זה הקול סנטרים. אלו הם כאמור מרכזים שמעסיקים עובדים שמתמחים בשירות לקוחות טלפוני. כל לקוח ששוכר את שירות הקול סנטר יכול לבחור את החבילה המתאימה לו. כך למשל מי שפונה בעיקר לשוק בינ"ל יכול לקבל מוקדנים שמדברים את שפת מדינה היעד וכן את התרבות שלה. מעת לעת שווה לעשות האזנת סתר- ברשות ובסמכות כדי להבין על מה הלקוחות מדרים עם המוקדנים ולהבין איך המוקדנים מתמודדים עם הלקוחות.